E-mail is belangrijk voor veel van onze klanten. We willen er zeker van zijn dat e-mail altijd blijft werken, en dat er geen enkele mail verloren gaat. Om onze dienstverlening nog verder te verbeteren op dit vlak gaan we iets unieks introduceren. We noemen het "e-mail gemist", en het is een optie waarmee je mails opnieuw kunt laten afleveren. In deze blogpost vertellen we je er meer over.
Elke keer als er een e-mailbericht binnenkomt, gaan we eerst kijken of dit bericht spam is. Als het geen spam is, leveren we het mailtje af in de mailbox van de klant. Daar voegen we nu een extra actie aan toe: behalve het afleveren in de mailbox, bewaren we tevens een kopie van die e-mail in een archief op een externe server. Per domeinnaam bewaren we het archief voor zeven dagen lang, met een maximum van 500 MB.
E-mail gemist komt van pas als er een back-up is teruggezet. Je kunt als klant zelf een back-up van een mailbox terugzetten. Maar ook wij kunnen natuurlijk last krijgen van een storing, waarbij we in uitzonderlijke gevallen een back-up van de hostingserver moeten terugzetten. Deze back-ups worden elke nacht gemaakt. Dit betekent dat na het terugzetten van een back-up je de e-mail van die dag kwijt zou zijn. Dankzij e-mail gemist kun je de e-mail die was binnengekomen tussen het moment van het maken van de back-up en het terugzetten van die back-up, opnieuw laten binnenkomen. Zo mis je geen enkele mail!
Via de spamfilter-optie in het cPanel control panel van je hostingpakket kun je het archief ook inzien, en e-mail opnieuw laten afleveren of downloaden naar je computer.
E-mail gemist wordt op dit moment voor alle domeinnamen stuk-voor-stuk aangezet. Het duurt enkele weken voordat het archief voor alle domeinnamen actief is.