Roy Schoppink is in 2013 begonnen met het bedrijf PartnerUp, dat MKB-klanten helpt met efficiente ICT-oplossingen. "Wij komen bij elke klant in de keuken waar we meekijken in het proces. Op deze manier kijken we wat de klant echt nodig heeft en dat is bij iedereen dan ook weer anders", legt Roy uit.
"Ik kom uit een andere organisatie waar we deze tak van sport erbij deden. Het was daar geen core buisness. Omdat je twee dingen tegelijk doet, kun je eigenlijk beide niet heel goed doen. Dat is een grote leerschool geweest en daarom heb ik het ICT-gedeelte voor de zakelijke markt toen der tijd meegenomen naar mijn nieuwe bedrijf", vertelt Roy. "Ik vind het belangrijk om vanuit een bepaalde visie te werken. Het is geen spelletje van: jij vraagt, wij draaien. Nee, wij kijken naar wat je echt nodig hebt. Hoe lopen de verbindingen? Is de verbinding wel veilig? Hoe kan het proces verbeterd worden en is het nog wel van deze tijd? Bijvoorbeeld de telefonie. We kunnen wel een telefoon over laten gaan, maar zo ging die telefoon 30 jaar geleden ook al over. Dat is niet meer van deze tijd. We kunnen nu telefonie platformen aanleggen op welke manier de klant ook maar wil. Wij kijken naar hoe de telefonie binnen het bedrijf wordt gebruikt en daar zoeken wij dan de beste oplossing voor.
"Beveiliging is vandaag de dag heel belangrijk. Wij merken dat veel bedrijven nog geen idee hebben hoe het tegenwoordig gaat met de cybercrime. Het is blijkbaar niet tastbaar genoeg", laat Roy weten. "Ze hebben wel een brandverzekering, maar voor cybercrime is niet veel geregeld. We kregen regelmatig de vraag of wij een poortje konden openzetten voor het camerasysteem. Dit doen we niet en klanten vinden dat wel eens vervelend. Maar als je een poortje in je camerasysteem open zet, kun je net zo goed de deur van je bedrijf op een kier zetten. Klanten snappen dat niet altijd. De ontwikkelingen in de techniek gaan ontzettend hard, maar de klant gaat niet altijd mee. De afstand tussen klant en techniek wordt steeds groter. Wij zitten daar tussen in en vinden dat we de klant mee moeten nemen in deze ontwikkelingen en hen adviseren in wat belangrijk is. Het proces willen we verbeteren en we kijken verder dan naar wat ze denken nodig te hebben."
"PartnerUp betekent eigenlijk letterlijk dat we een partner voor onze klant willen zijn. We denken op alle vlakken mee en doordat we bij iedereen in de keuken kijken, hebben we veel ervaring in wat we doen. 'To become a partner', dat is wat we doen. We zijn niet alleen een partner voor onze klanten, maar we werken ook graag samen met andere bedrijven. We helpen ook graag onze klanten verder, op ander vlakken dan ICT. Zo hadden wij ook behoefte aan het gastheerschap van XXL Hosting.
"Wij zijn geen websitebouwers en ook geen hoster, maar al onze klanten hebben dat wel nodig. Elke klant zoekt vaak zijn eigen leverancier en heel vaak lopen we dan tegen problemen aan als er iets veranderd moet worden. Bijvoorbeeld partij A heeft een website gerealiseerd en de klant wil graag over naar partij B. De website moet dan worden verhuisd. Helaas ervaren we te vaak dat het niet goed gaat met de verhuizingen. De website gaat dan over, maar wij worden dan door de klant gebeld dat de mail niet meer werkt. Dit wilden we niet meer en om dit op te lossen wilden we graag samenwerken met een partij waar het wel goed is. Vanuit deze behoefte zijn we opzoek gegaan naar een partner. We hoeven er geen geld aan te verdienen, maar dan hebben wij wel de controle. Op deze manier kwamen wij terecht bij XXL Hosting."
"Ondertussen werken we alweer anderhalf jaar samen", vertelt Roy. "De afgelopen tijd hebben we een aantal migraties gedaan en daar zijn we heel enthousiast over. We hebben precies de meerwaarde ervaren die we in een partij zochten. Dikke pluim! XXL Hosting is een specialist op het gebied van hosting en dat vult heel goed aan bij ons werk. Een verlengstuk waar wij behoefte aan hebben. Maar ook als er een fout in de website zit of een hack of aanval is geweest, helpen zij ons daarbij. Ze zijn goed met hun vak bezig en wij willen graag samenwerken op lange termijn. Wij zien de toekomst met XXL dan ook als goede partners voor ons. Wij brengen klanten naar binnen, maar misschien brengen zij ook een klant naar ons toe, dat het leuke van partnerschap. Je gaat meer voor elkaar doen en ik verwacht dat deze samenwerking nog wel intensiever gaat worden. Het is een kwestie van opbouwen."
"Als we het hebben over de toekomst van PartnerUp, ben ik niet iemand die zegt dat we volgend jaar zoveel moeten groeien. Mijn visie is wel dat we zodanig groeiende zijn en een leuke club mensen aan boord hebben, maar het belangrijkste vind ik dat we de kwaliteit waarborgen en verbeteren waar nodig. De techniek onder controle houden en verbeteren met de zaken die op ons pad komen. Zo hopen we ook dat onze klanten langdurig bij ons blijven."
"Daarnaast zijn we bezig met een nieuw hoofdstuk, namelijk het DaaS concept. Dat betekent 'Device As A Service'. Je koopt dan geen computer voor je personeel, maar je hebt een abonnement op computers voor een vast bedrag per maand, zodat je als organisatie geen grote investeringen hoeft te doen. Wij zorgen dan voor de technische invulling in een all-in-one principe. Het is een geheel nieuw concept in Nederland. Het levert kansen op en daar wil ik graag gebruik van maken. Achter de schermen zijn we nu dus druk aan de slag met de communicatie, het positioneren en om de website aan te passen. Dit is ontwikkeling op de markt en daar spelen wij graag op in!"